sept 17 2010

Seiklusjutte merelt

Published by silverpiraat

Slaalomi EMV 2-etapp Nasval 18-19 sept 2010a: enamiku slallurite vastuseisust hoolimatta otsustati 2-etapp siiski Saaremal-Nasval pidada. Panin reede õhtul juba Saaremaale ajama, et laupäevaks korralikult välja puhata.Nasva sadamas ootas ees odav(200.- öö/nägu), kuid mõnus ja  puhas hotell, kõik vajalik olemas va. hommikusöök. Kiprite koosolekuks oli kogunenud arvestatav hulk surfareid, mis võimaldas meid siis 2-fleeti jagada. Mõlemas fleedis umbes 14-15 võistlejat. Põhimõttel, et kummastki pundist pääseb 5 paremat võitjate finaali ja ülejäänud kaotajate sõitu…

Ilmast etterutates niipalju, et tuligi see mida prognoositi: tuult kuni 15m/s (pagid ülegi), vihma(tegelikult ka rahet), õhk +13, vesi umbes sama. Enamus rigasid  igaksjuhuks 2-3 taglast. Kuna hommikul ja ennelõunat puhus seuke pussutuul  ja 15-metra kusagilt ei paistnud tulevat, siis otsustasin ülesse panna loftid 8,3 ja 7,0 m2.  Vette aga läksin suuremate kamadega:115L manta+loft8,3 ja Z 43cm uim. Mina esimises fleedis. Triibutasime oma pool tundi enne, kui kaatrikohtunikud märgid jm paikka said ning stardiprotsetuuridega pihta hakkasid. Esimese stardi tegin umbes 20-sek hilinemisega, kuna olin lippude süsteemist valesti aru saanud(järelikult ei kuulanud kiprite koosolekut tähelepanelikult )! Seekord tõsteti 3min peal valge(slallivõistlustel tavaliselt punane) fleedi lipp, mida mina pidasin hoopis märguandeks, et olge valmis ja jäin ootama punast lippu, et stardikell 3-min pealt tiksuma panna. Aga punane oli hoopis 2-minuti tähis.Kui kõik enne rohelist juba glissisid, sain aru,et olen osa infost mööda lasknud  ja otsustasin kähku järgi kimada. Stardiliini ja esimese märgi vahel laiutas rajal suur rüsa, millesse sõitsid oma 4-5 võistlejat(ülejäänutel õnnestus üle hüpata või mööda manööverdada), mina kaasaarvatud, emotsioonid keesid ja loomulikult tulid mul sellepeale üle huulte, täiest kõrist ”TÜRID ja PAIDED”  (rüsa eest küll hoiatati, kuid samas ka lubati,et see meie teele ette ei jää!!??), kontrollisin korraks, kas varustus terve ja jätkasin võistlust, olles jäänud esimestest veelgi kaugemale maha. Tulemuseks luuserite finaal ehk sõit 10-st kohast tahapoole. Mainin ära, et kaatrikohtunikud Kaju ja Kalk olid vist ise ka kalavõrgu juhtumist ehmunud ning kiirustasid märke ümber paigutama, et need enam ei segaks. Seega teise fleedi sõitjatel seda muret polnud - milline EBAVÕRDSUS!!! Finaali lõpetasin (suure ülepurjestusega,tuul vähehaaval tugevnes) Papa järel vist 3-4-na. Seejärel kähku kaldale, et haarata 95L  falcon ja loft 7,0 (uimeks 33cm Select S07), et siis kohe taas starti kiirustada. Merel selgus aga tõsiasi, et ka see set käib minust üle ja otsustasin oma fleedi sõidust üldse loobuda! Krt! kaldale taas tagasi ja 5,5 m2-st gaastra vaporit rigama(uueks setiks falcon95L + vapor 5,5m2 ja uimeks Select S09 31cm). Õnneks jõudsin vähemalt luuserite finaali, mille ma ära võitsin - väga hea tunne oli :-) . Veel üks eelsõit, mis lõppes 6-da kohaga. Kehv tulemus viis mu taaskord napilt luuserite finaali, milles finišeerisin tagantpoolt eelviimasena, kuna suutsin viimasel sirgel lihtsalt lainesse kinni sõita ja katapuldi panna . Selleks ajaks võisid pagid olla juba üle 15m/s + rahe ja vihm, laine ja chop paremalt. Väga rasked tingumused olid võistlejate read kuidagi hõredaks teinud :-) , tänu millele sain ilmselt paar kohta ettepoole, sest konkurendid andsid ju loobumisvõidu. Peale viimast sõitu võrdus enesetunne veoauto-alla- jäämisega. Niimoodi karastubki vist teras!? Teisel päeval üritati küll sõite teha, kuid heitlikud tuule-ilmaolud tõmbasin võistlustele kriipsu peale ja EMV 2 etapp sellega lõppeski. Saavutasin tagasihoidliku…. ei teagi mitmenda koha, peab protokolli ära ootama ;-)
Papa slall Vol4 - Katariina kail 16.09.10: üle mitme aasta sai külastatud kagusuunale sobivat, Tallinna üht  unustusehõlma vajunud spoti. Kerge kahtluseuss hinges, et kas korraldaja koha valikuga mitte puusse pannud, kuna osad prognoosid lubasid ka lõuna-edela tuult!? Sellisel juhul oleks paremini ilmselt sobinud ka … palju kohti :-) Aga kohale saabudes sain aru,et  Paljassaare poolsaar on igati arvestatav surfikoht ka teiste tuulesuundadega surfamiseks…

Ees ootas suur asfalteeritud parkla, piisavalt muruplatsi, et kogu porukas rigama mahuks,liivane rannariba, korraldajale sobivad tingimused: lihtne kaatrit vette lasta ja välja tirida, kohtunikel ja pealtvaatajatel mõnus kailt finišeerijaid jälgida jne. Tuul oli siiski väga pagiline, puhudes hinnanguliselt 5-12m/s, mis tegi kamade valiku raskeks. Rigasin oma 7,0 ja 8,3 loftid ülesse, sinna juurde vastavalt 95L falconi ja 115L manta, uimedeks 33cm Select S07 ja suuremale varustusele mr Zuppingu ginzall 43cm. Elu on näidanud, et  ma ülepurjestusega võistlustel sõites tihti ähmi täis lähen ja sellest tingituna vigu teen, siis otsustasin esialgu väiksemate kamade kasuks. Start 1: õnnestus täitsa ok, esimeses märgis prodel kohe kannul ja siis see juhtus, Ivar(ja keegi veel) kukkusid märgis vette,  üritasin mööda manööverdada, kuid jäin uimega Ivari purjetopi taha kinni ja… samuti sees(jolki-palki, tüüpiline mina…ei annud ma endale seda viga andeks!), seal ma siis ligunesin oma 2-3 minutit, enne kui veestarti teha õnnestus(tuult vahepeal lihtsalt polnud) ja uhkes üksinduses lõpuni sõitsin, kohaks kusagil 20 kandis - OBIDNA PRAVDA!!?? Start 2: Mulle selgelt tuult vähe, käima ei saanud, enamus võistlejatest startisid siiski edukalt, kuid osa neist jäid samuti umbes 50-100m pärast tiksuma, jäin iile ootama, mis ka lõpuks saabusid, suurem osa rongist juba läinud ja tänu sellele lõpetasin taas kusagil 20 koha kandis- piinlik lugu :-) ! Otsustasin kaldale minna ja suuremad kamad võtta, mis oli õige otsus! Start3: vist õnnestus- mõtlesin endamisi!? väike kahtluseuss hinges, ega ma 1-2sek varem liini ületanud!? Aga kuna  koos minuga oli veel vähemalt 5-6 “varast”, siis lasin täiega edasi,esimeses märgis 5-s vist, segatud tuules kohe käima ei saanud ja ootasin tugevamat pagi, millega andsin oma 2-3 kohta ära, finišis Papa järel 7-8-s. Hiljem selgus, et olingi valestardi teinud ja millegipärast sain ainult mina karistuseks PARANKA!? Start4: olin seekord stardis tiba ettevaatlikum,et liiga vara taas liini ei ületaks ja tulemuseks umbes 2 sekundiline hilinemine, kuid tänu suurematele kamadele sõit sujus, õnnestus isegi mõned kohad ettepoole võtta, kuid teises märgis kobistasin millegipärast sisse ja lõpetasin vist 8-na. Kokkuvõttes oli siiski mõnus võistlus, kahju ainult et rohem sõite teha ei õnnestunud!

This page has the following sub pages.

Comments RSS

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.